2017 był rokiem Interii!

Przeczuwaliśmy to już – i informowaliśmy o tym – w połowie roku, ale teraz mamy na to twarde dowody. Rok 2017 był rokiem Interii. Jak wynika z badania Gemius/PBI, Grupa Interia zarówno procentowo, jak i w liczbach bezwzględnych, generuje najlepsze dynamiki rok do roku w kategorii grup portali. Zmniejszyliśmy tym samym dystans, który dzieli nas od Grupy Wirtualna Polska do zaledwie 1,6 mln. r.u.

Oto szczegółowe zestawienie dla platformy total:

grudzień’16 grudzień’17 użytkownicy %
Grupa Onet – RASP 20 796 149 21 161 753 365 604 2%
Grupa Wirtualna Polska 20 588 878 20 842 548 253 670 1%
Grupa Interia.pl 17 797 084 19 207 117 1 410 033 8%
Grupa Gazeta.pl 16 317 206 15 930 623 -386 583 -2%

 

W kategorii Styl Życia Grupa Interia.pl zanotowała 14% wzrost od grudnia 2016 do grudnia 2017, awansując na trzecią pozycję. Wzrost z 8,8 mln RU do 10 mln RU użytkowników oznacza, że zmniejszyliśmy dystans, który dzieli nas od drugiej w tej kategorii Grupy Onet-RASP. Dzieli nas już zaledwie 71 tys. RU.

Częścią Stylu Życia jest popularna w Internecie kategoria Plotki/Życie gwiazd, w której na platformie total Grupa Interia.pl awansowała na trzecią pozycję, wyprzedzając Grupę Onet-RASP. W tej kategorii również zanotowaliśmy najwyższą dynamikę wzrostu wśród grup portali (42,8%).

W kategorii Pogoda Grupa Interia.pl zdobyła w lipcu 2017 pozycję niekwestionowanego lidera utrzymała ją w grudniu 2017, z wzrostem na przestrzeni ostatniego roku 28,2% i 613 tys. użytkowników.

W kategorii serwisów kulinarnych liderem, z ogromną przewagą nad konkurencją, został należący do Interii serwis Smaker, który ze wzrostem 62,8% (1,8 mln użytkowników) miał w grudniu 2017 ponad 4,5 milionów użytkowników – jako pierwszy polski serwis kulinarny przełamując barierę 4 milionów. Dla porównania, kolejne w zestawieniu Kwestia Smaku i Przyślij Przepis w grudniu 2017 miały – odpowiednio – 3,98 mln RU i 3,16 mln RU. Wszystkie serwisy kulinarne Grupy Interia w grudniu 2017 przekroczyły z kolei barierę 5 milionów użytkowników, osiągając wynik 5,26 mln RU. Dla porównania – druga w kategorii Kuchnia/gotowanie Grupa Burda Media Polska mogła się pochwalić wynikiem 4,27 mln RU.

Grupa Interia.pl jest również liderem w kategorii Muzyka – w grudniu 2017 z serwisów muzycznych naszej grupy korzystało ponad 5 milionów użytkowników, co oznacza 32,2% wzrost w stosunku do grudnia 2016. Dla porównania – Grupa Onet-RASP miała w grudniu 2017 2,67 mln RU (-24,5%), a Grupa Wirtualna Polska w kategorii Muzyka miała 1,21 mln RU. (+2,9% w stosunku do grudnia 2016).

Write a Comment