Smaker umacnia się na pozycji lidera

Należący do Interii Smaker jest nie tylko najpopularniejszym, ale i najszybciej rozwijającym się serwisem kulinarnym w polskim internecie – wynika z badań Gemius/PBI. We wrześniu skorzystało z niego ponad 3,6 mln użytkowników. To jedyny serwis w tej kategorii, który przekroczył barierę trzech milionów RU.

Z serwisu Smaker.pl we wrześniu 2017 skorzystało 3,7 mln. użytkowników, którzy wygenerowali 23,6 mln odsłon, co umocniło jego dominującą pozycję na rynku. Kolejne w zestawieniu są jedyny nieaudytowany w pierwszej trójce kwestiasmaku.com (2,9 mln RU, 17,3 mln PV) i przyslijprzepis.pl (2,3 mln RU, 6,3 mln PV) – dane dla platformy total.

Grupa Interia, na którą składają się wyniki serwisów Smaker.pl i Durszlak.pl, umocniła pozycję lidera w kategorii Kuchnia i gotowanie z wynikiem 4 ,6 mln RU dla platformy total, wyprzedzając o ponad 1 milion użytkowników drugą w rankingu RU Grupę Burda (4,5 mln RU vs 3,5 mln RU) i notując ponad dwukrotnie więcej odsłon, niż kolejna w zestawieniu kwestiasmaku.com (39,3 mln PV vs 17,3 mln PV).

Smaker – serwis, który codziennie towarzyszy w kuchni i profesjonalistom, i hobbystom – to największa w polskim internecie społeczność kucharzy i smakoszy. Zawiera 70 tysięcy przepisów, 300 tysięcy książek kucharskich i ponad 3 tysiące materiałów wideo przygotowanych przez ponad 50 tysięcy zrzeszonych w serwisie kucharzy.

Jesień to idealny czas na gotowanie. Coraz krótsze i coraz chłodniejsze wieczory Polacy spędzają wspólnie w kuchni, najczęściej wybierając Smakera za przewodnika. Dania z grzybów, przetwory owocowo-warzywne, ciasta, tarty – u nas mogą znaleźć przepis na każdą kieszeń i każde podniebienie, albo pochwalić się efektem własnych kulinarnych eksperymentów – mówi Andrzej Potocki, dyrektor Pionu Społeczności w Interii. Smaker jako pierwszy polski serwis kulinarny umożliwił przygotowanie książek kucharskich oraz embedowanie całych playlist filmów kulinarnych z serwisu YouTube. Jako jedyny umożliwia również użytkownikom zarabianie na swoich przepisach dzięki programowi AdSense.

Dodatkowo ze Smakera korzystają użytkownicy aplikacji na urządzenia mobilne: Smaker oraz Smaker Ciasta i Desery na platformach Android i iOS. Łącznie aplikacje mają ponad 280 tysięcy pobrań, a aktywnie korzysta z nich ponad 40 tysięcy użytkowników miesięcznie. Obie aplikacje mogą pochwalić się bardzo wysokimi ocenami w sklepach – ponad 4,5.

Według Badania Gemius/PBI we wrześniu br. strony i aplikacje Grupy Interia.pl zanotowały 17,9 mln realnych użytkowników i 1,18 mld odsłon, a sam portal Interia – 12,7 mln użytkowników i 689,3 mln odsłon.

Write a Comment